Tuesday 20 June 2023

BEYANG CAFFE BEBASKAN METABOLISMA TENAGA

 
Beyang Caffe ialah kopi pracampur yang diperbuat daripada biji Arabica dan Robusta serta diseduh dengan lengkuas botani dan nutritional yis B kompleks. Ia memberikan tenaga yang berkekalan dan konsisten, serta membantu dalam pembebasan metabolisme tenaga, semua dalam satu paket tunggal.
 
Mengapa memilih biji Arabica dan Robusta sebagai ramuan utama formulasi? Biji kopi Arabica terkenal dengan rasa yang cergas dan kompleks, biji ini disukai oleh para penikmat kopi disebabkan rasa yang licin dan aroma halus. 

Biji kopi Robusta pula menawarkan rasa panggang yang lebih kuat dan berfungsi dengan baik dalam campuran kopi yang bersusu. Campuran gabungan ini memberi anda rasa yang memanjakan dan seimbang.
 
Kopi pracampur Beyang menggunakan biji kopi Arabica yang berasal dari Brazil sementara biji kopi Robusta dari Vietnam.
 
Kebaikan lengkuas botani telah terbukti dapat meningkatkan fokus dan kewaspadaan. Anda kekal cergas untuk jangka lebih panjang dengan kafeina yang berkurangan. 

Ekstrak proprietari alpinia galangal atau dikenali sebagai lengkuas yang tergolong dalam keluarga halia dan kunyit menunjukkan kecenderungannya untuk menunjukkan peningkatan kewaspadaan yang signifikan, meningkatkan perhatian dan fokus, membantu meredakan gangguan kafeina dan berperanan dalam “daya hidup” melalui peningkatan kewaspadaan mental.
 
Manakala formulasi dengan B kompleks membantu dalam melepaskan metabolisme tenaga. Nutritional Yeast B Complex ialah yis sel lengkap kering Saccharomyces Cerevisiae yang tidak diaktifkan. Ia mengandungi vitamin B1, vitamin B2, vitamin B3, vitamin B6 dan vitamin B12. Secara umum, vitamin B membekalkan pembebasan tenaga yang berkesan dari makanan. 

Kelebihan vitamin ini adalah seperti berikut;
- B1 (Thiamina) - Tiamina memainkan peranan penting dalam metabolisme dengan membantu menukar nutrien menjadi tenaga
- B2 (Riboflavin) - Riboflavin membantu menukar makanan menjadi tenaga dan membantu dalam metabolisme

- B3 (Niasin) - Niasin berperanan dalam pemberian isyarat, metabolisme, dan penghasilan serta pembaikan sel
B6 (Piridoksin) - Piridoksin terlibat dalam metabolisme asid amino dan fungsi saraf
-  
B12 (Kobalamin) - Kobalamin sangat penting untuk penghasilan sel darah merah
 

No comments:

Post a Comment